fa
jalali
1387
11
1
gregorian
2009
2
1
1
2
online
1
fulltext
fa
سرمایۀ اجتماعی و هویت: رابطۀ متقابل
Social Capital and identity: A Mutual Relationship
هویت جامعهای ابزاری است برای تفکیک ملتی از ملت دیگر، با تکیه بر آگاهی مشترک حول مفهوم یا مفاهیم تعریفشدۀ جمعی. احساس قوی هویت میتواند بهعنوان جنبهای از سرمایۀ اجتماعی درک شود. بهعلاوه، سرمایۀ اجتماعی بهطور عام و هویت جامعهای بهطور خاص، محصول روابط اجتماعی محسوسی هستند که افراد جامعه آن را درک میکنند و تأثیرات متقابل زیادی بر یکدیگر میتوانند داشته باشند. با توجه به این تأثیرات متقابل، هدف تحقیق حاضر، بررسی و شناسایی نوع رابطۀ هویت و سرمایۀ اجتماعی و همچنین تعیین مکانیسمهای بینابینی است. برای این منظور، با استفاده از دادههای پیمایش ارزشهای جهانی و با توجه به تعریف علمی متغیرها براساس دادهها و معرفهای در اختیار، به بررسی رابطۀ مورد نظر در میان هفتاد کشور پرداخته شده است. برای تحلیل دادهها از رگرسیون لوجستیک استفاده شده است. یافتهها نشان میدهد بین هویت جامعهای و سرمایۀ اجتماعی ارتباطی مثبت، متقابل و معنادار وجود دارد.
The identity of a society is a tool for distinguishing different nations from each other based on a common concept or predetermined concepts. The strong sense of identity can be considered as a social capital. In addition, social capital and social identity are the result of tangible social relationships, which are understandable by the society. They Also have strong affects on each other. With respect to this relationship, this paper verifies the relationship between identity and social capital. The data were gathered from the world values data of 70 countries according to the definitions of the variables. The results by logistic regression showed that there is a positive and significant relationship between social identity and social capital.
Social capital,Social identity,Trust,Partnership,Commitment,Social satisfaction,Logistic Regression,Factor analysis,Discernment function
هویت جامعهای,سرمایۀ اجتماعی,اعتماد,مشارکت,عامگرایی,تعهد,رضایت اجتماعی,رگرسیون لوجستیک,تحلیل عاملی,تابع تشخیصی
1
32
http://jhs.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-1108&slc_lang=fa&sid=25
2010/05/12
1389/2/22
2010/06/22
1389/4/1
Ebrahim
Khodaie
Assistant Professor in Social Statistics, National Organization of Educational Testing (NOET), tehran, Iran
ابراهیم
خدایی
00319475328460046856
00319475328460046856
Yes
استادیار سازمان سنجش آموزش کشور، تهران، ایران
Mohammad
Mobaraki
Master of Sociology Shahid Beheshti University, tehran, Iran
محمد
مبارکی
00319475328460046857
00319475328460046857
No
دانشجوی کارشناسی ارشد جامعهشناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
fa
تحلیل کنش در فضای مجازی: مطالعۀ موردی چگونگی انتخاب اسامی مستعار در اتاقهای گفتوگوی یاهو
Action Analysis in Virtual World:Case Study of Choosing Nicknames by Iranian Users in Yahoo Chat Rooms
استفاده از اینترنت در ایران نیز بهموازات جهان همواره رو به فزونی است و هر روز و هر ساعت بر تعداد کاربران این پدیده افزوده میشود. همین گسترش فراوان و ویژگیهای انحصاری اینترنت توانسته است بسیاری از وجوه زندگی روزمره را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از ابعادی که اینترنت در آن تواناییهای خود را به رخ میکشد، عرصۀ ارتباطات میانفردی است. کاربران اینترنت در این حوزه گونهای جدید از ارتباطات را با ارزشها، هنجارها و هژمونی متفاوت با زندگی روزمره خود فرا میگیرند. همین عامل باعث میشود تا آنها با گونهای جدید از ارتباط آشنا شوند. بیشک، یکی از ابزارهای ارتباط میان افراد جامعه، نامهایی است که افراد بر اشیاء، اشخاص و یا بر خود مینهند. این تحقیق در پی بررسی ویژگیهای نامهایی است که افراد برای خود در اتاقهای گفتوگو انتخاب میکنند. در این پژوهش با استفاده از آرای بوردیو، گافمن و بحث حوزۀ عمومی که از سوی هابرماس ارئه شد و گسترش یافت، تلاش شده است اسامی مستعار ایرانیان در اتاقهای گفتوگوی سایت یاهو تجزیه و تحلیل شود. بهاین منظور، از شیوۀ تحلیل محتوای کیفی و در مراحلی نیز از رایانه استفاده شده است. در مجموع، بیش از ششصد اسم مستعار تحلیل، و در پایان نیز گونهشناسی این نامها ارائه شده است. در این تحقیق دریافتیم افراد گاه تلاش میکنند با استفاده از اسامی انتخابی، خود را بهگونهای دلپذیر برای دیگران بازنمایی کنند و گاه با استفاده از طنز و اسامی ناهنجار، ارزشها و روابط اجتماعی دنیای واقع را به سخره بگیرند.
The number of internet users is increasing in Iran every day. Due to special characteristics of the internet, it is effecting many aspects of our everyday life. One of these aspects is interpersonal communication. The internet users experience a new from of communication relatively free from their real life hegemonic values and norms. One of the most important communicative means is language. The names, which are chosen by members of a society for naming things, other people or themselves, are an important part of each language. Choosing a name should follow social rules that legitimate some names or forbid the others. The first step when entering the virtual world and chat rooms is choosing a name by the user.
This article is concentrated on the names that are chosen in the chat rooms by Iranian users. Through this research, we aimed to make clearer the rules, desires and wishes that the name owners follow to choose their name.
In this research, Pierre Bourdieu’s Idea about language, Erving Goffman’s theory in representation of self and Dramaturgical theory were used. In addition, “public sphere” presented by Jürgen Habermas was applied to describe some aspects of the internet enviroment as the context of acting.
To find an answer for our research question, more than 600 nicknames were chosen. To analyze the names, qualitative content analysis method was used. Finally, the nicknames were categorized and a typology of the nicknames was presented. Then, we tried to explain each category with suitable theory. We found that nickname
owners try to represent themselves as acceptable and pleasant for their audiences through the choice of their nicknames. Indeed, sometimes they mock real world norms, values and relations through choosing unusual or funny names.
Internet,Chat rooms,Name,Nickname,Youth
فضای مجازی,اینترنت,اتاق گفتوگو,اسم مستعار,یاهو,جوانان
33
57
http://jhs.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-6242&slc_lang=fa&sid=25
2010/05/122010/05/12
1389/2/22
2010/06/222010/06/22
1389/4/1
Reza
Jarvandi
Instructor Human Sciences Research Institute, tehran, Iran
رضا
جاروندی
00319475328460046858
00319475328460046858
Yes
کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و عضو هیئت علمی گروه مطالعات جوانان و مناسبات نسلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، تهران
Nazfar
Forghani
Master of Sociology at the Univesity of Tarbiat Modares
,tehran, Iran
نازفر
فرقانی
00319475328460046859
00319475328460046859
No
کارشناس ارشد جامعهشناسی، تهران، ایران
fa
طرح الگوییعام برای تبیین قدرتمحور از انقلابها
Introducing the General Pattern for the Power-Oriented Explanation of the Revolutions
در این مقاله بهمنظور ارائه الگویی برای تبیین سیاسی (قدرتمحور) از انقلابها ضمن تعیین حدود اینگونه تبیینها و تشریح مفهوم کانونی آن یعنی «وضعیت انقلابی»، کوشیدهایم تا در یک حصر منطقی و با تلفیق سه دیدگاه نظری اصلی و دو گونه تبیینی عمده، شش رویکرد تبیینی مهم را در توضیحات قدرتمحور از انقلابها بهنحو انضمامی معرفی کنیم. سپس با شناساندن سطوح تحلیل سهگانه در اینگونه تبیینها، متغیرهای تبیینی اصلی هر یک از آنها را بهتفکیک تشریح، و نمودارهای اجمالی و تفصیلی سازهها و شاخصههای اصلی شناساییشده را ترسیم کردهایم. در پایان، جمعبندی خویش را از الگوی تبیین سیاسی (قدرتمحور) انقلاب بازگفتهایم.
Keywords: Revolutionary Situation, Power-oriented explanation, General pattern, Theoretical perspectives, Types of explanation .
In this Article, in order to offer a pattern of political (power-oriented) explanation of revolutions, after clarifying its central concept- namely "revolutionary situation"- through cross-cutting of three main theoretical standpoints and two principal types of explanations, we attempted to introduce six important explanation perspectives of such explanations. Then, after remarking the three levels of analysis, we separately introduced the main variables of each explanation. Finally, we mapped their schema in detail and synoptically.
Revolutionary Situation,Power-oriented explanation,General pattern,Theoretical perspectives,Types of explanation
وضعیت انقلابی,تبیین قدرتمحور,گونههای تبیینی,رویکردهای نظری,الگوی عام
59
88
http://jhs.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-5675&slc_lang=fa&sid=25
2010/05/122010/05/122010/05/3
1389/2/13
2010/06/222010/06/222010/06/22
1389/4/1
Rahmatallah
Memar
Assistant Professor of Sociology Research Center of Imam Khomeini and enghlab Islami, tehran, Iran
رحمتالله
معمار
00319475328460046860
00319475328460046860
Yes
استادیار پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، تهران، ایران
fa
بررسی عوامل مؤثر بر سرمایۀ اجتماعی جوانان با تأکید بر نقش خانواده
A Study of Youth Social Capital with an Emphasis on the Role of Family
در این مقاله تأثیر سرمایۀ اقتصادی، سرمایۀ اجتماعی و سرمایۀ فرهنگی والدین به همراه کنش ارتباطی درون خانواده بر سرمایۀ اجتماعی جوانان بررسی شده است. جمعیت آماری این پژوهش دانشآموزان دختر و پسر پیشدانشگاهی شهر تهران است. حجم نمونه 302 نفر محاسبه، و نمونهها در دو مرحله به روش نمونهگیری طبقهای متناسب و تصادفی از بین سه منطقه سه، شش و هجده انتخاب شده است. برای داوری در باب فرضیات، از روش تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر استفاده شده است. یافتههای تجربی نشان میدهد میان سرمایۀ اجتماعی فرزندان و ترکیب خطی متغیرهای مستقل به اندازه 71% همتغییری وجود دارد. نسبتی از کل واریانس متغیر وابسته که از طریق مشارکت نسبی متغیرهای مستقل تبیین شده، معادل 51% است. وزن کنش ارتباطی درون خانواده در تبیین سرمایۀ اجتماعی فرزندان بیشتر از سایر متغیرهای مستقل موجود در تحلیل است.
Abstract
In this article has been studied the effect of parents economic capital, social capital, cultural capital and communicative action within the family on youth Social capital. The statistical population is pre-university boys and girls of Tehran city. The sample size calculated was 302 people, selected at two stages by random proportional stratified sampling. Regression analysis and path analysis methods were used for the judgment of the hypotheses. Experimental findings indicated that the correlation coefficient of the social capital of children and the linear combination of independent variables was equal to /71. Weight of communicative action within the family was more than the other independent variables in explaining the social capital of children.
Social capital,Economic capital,Cultural capital,Communicative action
سرمایۀ اجتماعی,واژههای کلیدی: سرمایۀ اقتصادی,سرمایۀ فرهنگی,کنش ارتباطی
89
113
http://jhs.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-748&slc_lang=fa&sid=25
2010/05/122010/05/122010/05/32010/05/12
1389/2/22
2010/06/222010/06/222010/06/222010/06/22
1389/4/1
Ali
Saei
Assistant Professor of Sociology at the University of Tarbiat Modares, tehran, Iran
علی
ساعی
00319475328460046861
00319475328460046861
Yes
استادیار گروه جامعهشناسی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
Akram
Kakavand
Master of Sociology at the University Tarbiat Modares, tehran, Iran
اکرم
کاکاوند
00319475328460046862
00319475328460046862
No
کارشناس ارشد جامعهشناسی، تهران، ایران
fa
سنجش نابرابری جنسیتی در بین زنان روستایی: مطالعه موردی استان گیلان
The Examining of Sexual Unequaity Among Rural Women : Case Studuy of Guilan Province
چکیده
نابرابری جنسیتی یکی از مهمترین مسائل و مشکلات جامعه است که میتواند نظم اجتماعی، توسعه و حتی ثبات سیاسی جامعه را تهدید کند. نابرابری جنسیتی تحت تأثیر عواملی چون موقعیت زندگی افراد و فرهنگ غالب بر آن پدید میآید. بحث اصلی محقق در این پژوهش، نابرابری جنسیتی در خانوادههای مناطق روستایی است. در فرایند توسعه، نقش زنان را بهعنوان نیمی از نیروی کار فعال نمیتوان نادیده گرفت. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر احساس نابرابری جنسیتی در روستاهای استان گیلان در سال 1386 انجام شده است.
در باب نابرابری جنسیتی نظریههای گوناگونی مطرح شده است؛ اما در این پژوهش از نظریه نابرابری جنسیتی بهویژه نظریه نابرابری جنسیتی بلوم برگ بهعنوان نظریۀ اصلی پژوهش، جهت پی بردن به علل احساس نابرابری جنسیتی در زنان روستایی، استفاده شده است. جامعه نمونه این تحقیق شامل تمام زنان ساکن در روستاهای استان گیلان است که به صورت تصادفی- طبقه ای تعداد سیصد نفر از آنان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. با روش مطالعه اسنادی و نیز روش پیمانی مشاهده شد که بیش از نیمی از زنان روستایی احساس نابرابری جنسیتی دارند.
چکیده
نابرابری جنسیتی یکی از مهمترین مسائل و مشکلات جامعه است که میتواند نظم اجتماعی، توسعه و حتی ثبات سیاسی جامعه را تهدید کند. نابرابری جنسیتی تحت تأثیر عواملی چون موقعیت زندگی افراد و فرهنگ غالب بر آن پدید میآید. بحث اصلی محقق در این پژوهش، نابرابری جنسیتی در خانوادههای مناطق روستایی است. در فرایند توسعه، نقش زنان را بهعنوان نیمی از نیروی کار فعال نمیتوان نادیده گرفت. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر احساس نابرابری جنسیتی در روستاهای استان گیلان در سال 1386 انجام شده است.
در باب نابرابری جنسیتی نظریههای گوناگونی مطرح شده است؛ اما در این پژوهش از نظریه نابرابری جنسیتی بهویژه نظریه نابرابری جنسیتی بلوم برگ بهعنوان نظریۀ اصلی پژوهش، جهت پی بردن به علل احساس نابرابری جنسیتی در زنان روستایی، استفاده شده است. جامعه نمونه این تحقیق شامل تمام زنان ساکن در روستاهای استان گیلان است که به صورت تصادفی- طبقه ای تعداد سیصد نفر از آنان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. با روش مطالعه اسنادی و نیز روش پیمانی مشاهده شد که بیش از نیمی از زنان روستایی احساس نابرابری جنسیتی دارند.
واژههای کلیدی: برابری و نابرابری، نابرابری جنسیتی، درآمد خانواده، تحصیلات پاسخگویان.
Abstract
Sexual discrimination is one of the most important problems that can threat social discipline, development and even political constancy of society. Sexual discrimination appears by such factors as individuals' life situation and prevailed culture. The main aim of the present work is to study about the sexual discrimination of families in rural areas. According to the developmental process, the role of women as half of the active work force, can not be neglected. Thus the present study was mainly accomplished for the reasons that may affect sexual discrimination emotions in the villages of Gilan province in 2007.
To do so, different ideas have been investigated of which both sexual discrimination theory and sexual discrimination theory of Bloom Berg were used in this work to understand the sexual discrimination in village women.
The sample population consisted of all the women who lived in all villages of Guilan province. 300 of these women were chosen by means of accident – classified method, Literature review and survey.
The results showed that over half of these women felt the sexual discrimination.
Equaity and inequaity,Gender inequaity,Family income,Education
واژههای کلیدی: برابری و نابرابری,نابرابری جنسیتی,درآمد خانواده,تحصیلات پاسخگویان
115
155
http://jhs.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-7890&slc_lang=fa&sid=25
2010/05/122010/05/122010/05/32010/05/122009/06/21
1388/3/31
2010/06/222010/06/222010/06/222010/06/222010/06/22
1389/4/1
Mehdi
Pourtaheri
Assistant Professor, Department of Geography, at the Tarbiat of Modares University, tehran, Iran
مهدی
پورطاهری
00319475328460046863
00319475328460046863
Yes
1. استادیار گروه جغرافیای دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
Minoo
Pourverdi Nejat
M. A. Women Study, at the Tarbiat of Modares University, tehran, Iran
مینو
پوروردی نجات
00319475328460046864
00319475328460046864
No
کارشناس ارشد مطالعات زنان، تهران، ایران
fa
شَبح «انقلاب مخملی» در ایران
Color Revolution Shadow in Iran
این مقاله تلاش دارد با مطالعه شرایط مشترک مؤثر در وقوع انقلابهای مخملی در کشورهای هدف، با استفاده از رهیافت روش «توافق» جان استوارت میل، به مؤلفههای عِلّی مشترک دست یابد. جنبشهای اجتماعی، نهادهای مدنی، احزاب، فرهنگ سیاسی حاکم بر جامعه، ساختار و موقعیت ملی و بینالمللی دولت حاکم و میزان مداخله قدرتهای هژمونیک، هر کدام در تحقق انقلابهای مخملی نقش تعیینکنندهای دارند. در این پژوهش، با استفاده از نظریههای جنبشهای اجتماعی کلاسیک و جدید، نظریههای رفتار جمعی، نظریههای انقلاب، و نیز در پرتو تحلیل تطبیقی، نقش و جایگاه مؤلفههای تأثیرگذار در انقلابهای مخملی در کشورهای هدف و وضعیت همان مؤلفهها در شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه ایران مورد مقایسه قرار گرفت. فقدان اعتماد و روحیه کار جمعی در فرهنگ سیاسی جامعۀ ایرانی، منع گسترش نهادهای مدنی، تجربه ناکام نوسازی معلول عدم آمادگی جامعه ایران برای پذیرش تغییرات بنیادی، جایگاه بیثبات احزاب در ساخت سیاسی، وجود سطحی از انسجام ملی در جامعه، فقدان اپوزیسیون منسجم و قدرتمند، عمق نفوذ استراتژیک ایران در منطقه و اقتدار سیاسیـ نظامی دولت، جملگی شاخصها و مؤلفههایی هستند که در شرایط موجود احتمال انقلاب مخملی را در ایران منتفی میسازند. از سویی، حضور پتانسیلهای تهدیدکنندهای چون چالشگری ایران علیه منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه، ضعف حوزه عمومی و نهادهای مدنی، تراکم شکافهای اجتماعیـ سیاسی، برخورد جناحی و سلیقهای جناح حاکم با رقیبان سیاسیاش درون نظام، اقتصاد تکمحصولی، افزایش میزان تورّم، کاهش سطح اشتغال و افزایش جمعیت جوان کشور، مؤلفههای تهدیدکنندهای است که در شرایط حضور یا فقدان یک عامل ناشناخته (x)، ممکن است زمینهای برای ظهور انقلاب مخملی در ایران باشد.
Today’s study of the common effect condition on color revolution in target countries is one of the important issues on political sociology. In this paper, we used the John Stewart Mill’s method for finding the common cause factors. These factors are social movement, civil institutions, political culutres in societies, structures, national and international situation of government and hegemony power inventing. They have an important role in the of achievement color revolution.
In this paper, we used new social movement theories, mass public behavioral theories and revolution theories through comparative analysis of the most important factors in color revolution on target countries. Then we compared the same factors in the condition of Iranian society.
The results indicated that Iranian society suffers for the following: miss trust, lock of team work behavior, weakness of civil institutions development, incomplete modernization expeperience, and lack of preparedness for accepting the structural changes. Also, due to lack of strong opposition power and other factors, the probability of color revolution in Iran is very weak.
Classical Social Movement,New Social movement,Public Behavioral revolution,Colored revolution
جنبشهای اجتماعی کلاسیک,جنبشهای اجتماعی جدید,رفتار جمعی,انقلاب,انقلاب مخملی
157
206
http://jhs.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-8618&slc_lang=fa&sid=25
2010/05/122010/05/122010/05/32010/05/122009/06/212010/04/11
1389/1/22
2010/06/222010/06/222010/06/222010/06/222010/06/222010/06/22
1389/4/1
Ali Mohammad
Hazeri
Assistant Professor of Sociology , at the Universitiy of Tarbiat Modares, tehran, Iran
علیمحمد
حاضری
00319475328460046865
00319475328460046865
Yes
. استادیار گروه جامعهشناسی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
Jafar
Mahdavi
Ph.D. Student of Sociology , at the University of Tarbiat Modares, tehran, Iran
جعفر
مهدوی
00319475328460046866
00319475328460046866
No
دانشجوی دکتری جامعهشناسی سیاسی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
fa
تبیین گستره و شعاع اعتماد اجتماعی در شهر کاشان
The Explanation of Range and Radius of Social Trust in Kashan
اعتماد اجتماعی به این معناست که بیشتر مردم در زندگی اجتماعی خود به یکدیگر اعتماد داشته باشند. گستره و شعاع این اعتماد صورت ثابتی ندارد و به دو شکل اعتماد خاصگرایانه و عامگرایانه است. در این مقاله پس از طرح مسئله، ابعاد مفهومی و نظری اعتماد، و شعاع و گسترۀ اعتماد اجتماعی بررسی شده است. در ادامه، با توجه به متغیرهای مشارکت عینی، اعتماد تعمیمیافته، بدهبستان اجتماعی، احساس امنیت و خوشبینی -که مدل مفهومی و تجربی این مقاله را تشکیل میدهند- به تبیین تجربی موضوع پرداخته شده است. جامعۀ آماری این مقاله را ساکنان هجدهسال به بالای شهر کاشان تشکیل میدهند که پس از انتخاب نمونهای از این جامعه، به روش پیمایشی و استفاده از پرسشنامه دادههای موردنیاز جمعآوری و مورد تحلیل آماری قرار گرفتهاند. نتایج این بررسی نشان میدهد گستره و شعاع اعتماد در شهر کاشان در سطح متوسط قرار دارد و بین متغیرهای مستقل مدل مفهومی با متغیر وابسته رابطۀ معناداری وجود دارد و متغیرهای واردشده در معادله از توان پیشبینیپذیری خوبی برخوردارند که نشان میدهد با تقویت آنها میتوان به بسط گستره و شعاع اعتماد کمک کرد.
Social trust means more people in your life trust to each other. But the scope and radius of this trust do not have fixed form, therefore, we have two forms of trust: particular trust and universal trust. In this paper, after designing of the problem, the conceptual and theoretical dimensions of trust, radius and range of social trust were inquired. Then with considering the variables of objective participation, generalized trust, reciprocity, sense of social security and optimism that constitute conceptual and empirical models of this essay, the subject were explained. 18 years old and above residents of Kashan city make the population of this article. After selecting a sample of this population by survey and technique questionnaire, the data were collected and analyzed. The results of this study showed that the radius and range of social trust in Kashan are located at an intermediate level. There is significant relationship between the independent variables of conceptual model and dependent variables. The variables entered the equation can have a good predictability, showing that the scope and radius of trust can be developed as they are improved.
Range and radius of trust,Objective participation,Generalized Trust,Social reciprocity,Feel optimism,Sense of social security
اعتماد تعمیمیافته,گستره و شعاع اعتماد,مشارکت عینی,بدهبستان اجتماعی,احساس امنیت اجتماعی و احساس خوشبینی
207
231
http://jhs.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-6356&slc_lang=fa&sid=25
2010/05/122010/05/122010/05/32010/05/122009/06/212010/04/112010/05/12
1389/2/22
2010/06/222010/06/222010/06/222010/06/222010/06/222010/06/222010/06/22
1389/4/1
Gholamreza
Ghaffary
Associated Professor of Sociology at the University of Tehran, tehran, Iran
غلامرضا
غفاری
00319475328460046868
00319475328460046868
Yes
1. دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، تهران، ایران
Meysam
Navabi
Master of Sociology Payame Noor University, tehran, Iran
میثم
نوابی
00319475328460046869
00319475328460046869
No
کارشناس ارشد جامعهشناسی، تهران، ایران