%0 Journal Article %A abdi, jahan %A hozoori, mohammad javad %A sarlak, mohammad ali %A ghorbani, ali %T Developing and Describing the Organizational Brawl Theory Model: Circumstances, Moderators and Strategies to the Action %J Management Research in Iran %V 21 %N 3 %U http://mri.modares.ac.ir/article-19-5348-fa.html %R %D 2017 %K Broken Windows, Organizational Brawl, Organizational Justice, Brawl Management, %X هنگا‌می که اهداف و منافع کارمند از طریق ساختارهای رسمی یا غیررسمی سازمان تأمین نمی‌شود و به این نتیجه می‌رسد که کار او در آن سازمان قابل انجام نیست، تلاش می‌کند با ایجاد جنجال توجه مدیران ارشد و سایر ذی‌نفعان سازمان را به خود جلب کند. هدف این پژوهش دستیابی به نظریه‌ای د خصوص شناسایی دلایل‌ جنجال‌آفرینی کارکنان سازمانی، راه‌کارهایی برای مدیریت آن، همچنین درک این پدیده در سازمان‌ها و تغییر در رفتارها انجام شده است. رهیافت پژوهش به صورت کیفی و استراتژی پژوهش مبتنی‌بر نظریه‌پردازی داده بنیاد است .جهت گردآوری اطلاعات پژوهش حاضر از مصاحبه نیمه‌ساختار یافته و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش استراوس و کوربین و مدل پارادایمی بهره گرفته شده است. نمونه‌گیری به روش نظری و هدفمند (قضاوتی و گلوله برفی) انجام شده است که بر مبنای آن تعداد 16 مصاحبه با کارکنان، مدیران، اعضاء هیأت علمی و خبرگان سازمانی دارای تجربه و دانش در مورد علت چنین رفتارهایی صورت گرفته است. تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها طی فرایند کد‌گذاری باز، محوری و انتخابی منجر به طراحی مدل نظریه جنجال سازمانی شده است. با استفاده از روش معادلات ساختاری مدل مورد تأیید قرار گرفت و مشخص شد که 10 عامل در پیدایش جنجال‌آفرینی کارکنان درسازمان دخالت دارند. %> http://mri.modares.ac.ir/article-19-5348-fa.pdf %P 263-284 %& 263 %! Designing and describing the model of organizational brawl theory %9 %L A-19-18621-1 %+ Associate Professor, Payam Noor University, Tehran, Iran. %G eng %@ 2322-200x %[ 2017