You can copy/paste HTML codes anywhere you like, for example in homepage, or even other sites

XML تحلیل تعامل نشانه- معناشناختی میان کلام و کارتون: توسعۀ دامنۀ مفهومی اصطلاحات زبانی و کاربرد خلاق آن‌ها
هدیه حقیقی، حمیدرضا شعیری *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML ترجمه و تولید زبانی در دوزبانگی از منظر نئوتنی زبانی
روح‌اله رضاپور *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML زیرنویس ناشنوایان و کم‌شنوایان در ایران: راهکارهای متنی زیرنویس درون‌زبانی فارسی
فرزانه شکوهمند، مسعود خوش‌سلیقه *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML ناسوده‌شدگی انفجاری‌های لثوی در هورامی گونه پاوه
شهرام نقشبندی *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی درک کنایه از دیدگاه فرضیۀ برجستگی تدریجی
لیلا عرفانیان قونسولی *، شهلا شریفی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML آموزش مترجمی فرانسه در دانشگاه‌های ایران: بررسی مشکلات ترجمۀ واژگان چند‌معنا
مرجان فرجاه *، مینا مظهری
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML برجسته‌سازی زبانی در تاریخ بیهقی بر اساس نظریۀ جفری لیچ
نعیمه موسوی، محمدرضا حاجی آقابابایی *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML تفاوت‌ها و شباهت‌های مفهوم‌سازی غم در زبان خودکار و زبان شعر: رویکردی شناختی
وجیهه فرشی *، آزیتا افراشی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML حکایت «ماهیان و آبگیر» از کلیله و دمنه تا ماهی سیاه کوچولو: الگوهای معرفتی و جایگیری سوژه‌ها
پارسا یعقوبی جنبه سرایی *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی فرایند‌های واجی در زبان روسی و مقایسۀ آن‌ها با فرایندهای واجی در زبان فارسی
مهنوش اسکندری *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی اثربخشی تمرین «الگو در ترجمه» بر پیشبرد مهارت نگارش عربیِ دانشجویان فارسی‌‌زبان
ساجد زارع *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML نقش طرح‌واره‌های مرتبۀ دوم در تحلیل ساختارهای [اسم + شناسی/ نگاری/ کاوی] و صفت‌های متناظر آن‌ها در زبان فارسی
پارسا بامشادی *، شادی انصاریان
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML تحلیل گفتمان انتقادی کتب انگلیسی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد لاکلاو و موفه (مطالعۀ موردی: کتب انگلیسی دورۀ اول متوسطه پیش‌حرفه‌ای)
خدیجه آقائی *، عارف دانیالی، مجتبی رجبی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML یلمزلف در گرو تاریخ در مصاحبه با کریستین پوئش و سمیر بدیر
محمد امین شاکری *
چکیده -   متن کامل (PDF)
Back to Original Issue